حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

استارت‌آپ‌ها عموماً از یک ایده آغاز می‌شوند و سپس از ساختار یک شرکت کوچک با 2 الی 3 نفر تبدیل به یک شرکت بزرگ و پیشتاز می‌گردند. همه ما داستان شکل‌گیری گوگل و یا آمازون رو کماکان از یک گوشه و کناری شنیده‌ایم و امروز هم در ایران شاهد رشد استارت‌آپ‌هایی هستیم که تداعی کننده نوآوری برای تک‌تک ماست.

اما باید بدانیم که این رشد و پیشرفت به آسانی شکل نمی‌گیرد. در حقیقت این پیشروی نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی یک تیم نخبه و تصمیم‌گیری‌های صحیح برای طرح نقشه مدیریتی آینده است. اکثر استارت‌آپ‌های موفق از همان آغاز فعالیتشان تصمیمات درستی را برای آینده کارشان اتخاذ کرده‌اند.

 نیاز به رشد در شرکت‌های نوپا بیش از هر کسب‌وکاری احساس می‌شود. در این مسیر رشد، شرکت‌های جوان باید بتوانند خود را مجهز به ابزارهای به روز تکنولوژی کنند و به کمک نرم افزار حسابداری برای سودآوریشان برنامه‌ریزی کنند.

با توجه به نیاز استارت‌آپ‌ها به یک سیستم مالی قابل اتکا و احتمال عدم وجود دانش کافی مالی مدیران جوان، باید نرم افزار حسابداری مناسبی برای این شرکت‌ها تهیه گردد که ساده و کاربردی باشد و با ارائه گزارشات تحلیلی مدیریتی، به عنوان مشاور مالی این شرکت‌ها تلقی شود.

البته دلایل زیادی برای سرمایه‌گذاری بر روی نرم ‌افزارهای مالی وجود دارد که برای نمونه می‌توان به کاهش خطای انسان، یکپارچگی، نظم و ساماندهی امور مالی، کاهش هزینه‌ها و ارائه گزارشات اشاره کرد.

بنابراین می‌توان به صورت خلاصه گفت که نرم افزار مالی ویژه استارت‌آپ‌ها باید ساده، کاربردی و به‌روز باشد و بتواند برای تصمیم‌گیری‌های آتی همراه مدیران جوان باشد.

 

آیا نرم افزار فروشگاهی برای استارت‎آپ‌ها مناسب است؟

باید بگوییم خیر، این یک اشتباه رایج در بین استارت‎‌‌آپ‌ها است که با توجه به نوپا بودن و عدم وجود حمایت‌های مالی به سمت خرید نرم افزاری ارزانتر و با امکانات محدودتر می‌روند. این شرکت‌ها عموماً اینگونه می‌اندیشند که وجود یک نرم افزار فروشگاهی برای اوایل دوره کاریشان مقرون به صرفه است و چنانچه کسب‌وکارشان رونق یافت نرم افزار حسابداری شرکتی تهیه می‌کنند.

این کار مانند این است که شما یک گوشی آیفون خریداری کرده‌اید ولی حتما سیستم عامل اندروید می‌خواهید یا برعکس.

بدون شک یک نرم افزار فروشگاهی امکانات متنوعی را در اختیار مدیر یک فروشگاه قرار می‌دهد این در حالی است که یک شرکت در هر ابعادی که باشد باید نرم افزار حسابداری شرکتی مختص نوع فعالیتش تهیه کند.

قابلیت‌هایی که یک نرم افزار حسابداری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد، به تناسب ابعاد یک شرکت از شرکت کوچک تا بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و چنانچه یک شرکت نوپا در مرحله رشد قرار گرفت می‌تواند نرم افزارش را در آینده ارتقا دهد. به هرحال شما بهتر است برای یک کالا یکبار هزینه کنید تا اینکه در طی سال‌ها فعالیت مجبور شوید برای یک تصمیم اشتباه چندین بار هزینه کنید.

آیا مدیران استارت‌آپ‌ها هم نیاز به آموزش حسابداری دارند؟

حسابداری قلب هر کسب‌وکاری است. نظم و انسجام یک کسب‌وکار با حسابداری قابل پیش‌بینی‌ است. فرقی نمی‌کند در کدام بخش یک شرکت مشغول هستید؛ چه مدیر عامل باشید و یا یک مدیر حسابداری به هرحال درگیر موضوعات مختلفی برای نظم حساب‌ها و موفقیت کسب‌وکارتان خواهید شد.

مدیران استارت‌آپ‌ها هم باید از دانش حسابداری و مالی برخوردار باشند. چراکه آشنایی نسبی با امور مالی به مدیران جوان در تعیین اهداف و اخذ تصمیمات درست کمک می‌کند و آن‌ها را در تحلیل آینده پیش رو نیز همراهی می‌کند.

همچنین صاحبان کسب‌وکارها همواره لیست بلندبالایی از تطابق‌های قانونی مانند سلامتی و امنیت، قوانین استخدام و مالیات دارند. آن‌ها می‌توانند به کمک حسابدار و آموزش حسابداری صحیح و درست از آخرین تغییرات قوانین مالیاتی آگاه شوند و اسناد تطبیقی و قانونی لازم را تکمیل و پر کنند.

حواستان به آخرین تغییرات قوانین حسابداری باشد!

قوانین مالی و حسابداری همواره در حال تغییر هستند. آشنایی با آخرین تغییرات مالی به شما کمک می‌کند که بتوانید تصمیمات به روز و موثرتری را بگیرید و گام‌های محکم‌تری را برای آینده‌تان بردارید. وقتی همه اعضای شرکت و مشاورانتان همگی از یک اطلاعات استفاده کنند؛ به طبع تیم قوی‌تری برای تحلیل مسیر آینده خواهید داشت. با به‌روز نگه‌داشتن حسابداری‌تان مطمئن می‌شوید که در یک هماهنگی و توازن نسبی قرار دارید

برای مثال هنگام ارسال لیست بیمه و تهیه و تدوین صورت معاملات فصلی، تیم حسابداری در یک بازه زمانی باید کارهای مربوط به آن را انجام دهد، به طبع در این بازه زمانی تمامی واحدها به نوعی درگیر آن هستند. اطلاعات دقیق کارمندان و یا بستن حساب‌های فروش همگی باید در این بازه انجام شود. بنابراین آنچه اهمیت فراوانی دارد شناسایی آخرین تغییرات و کاربرد دقیق هر یک در امور مالی است.

ضرب‌المثل «قدرت در دانش است» را در اینجا یادآور می‌شویم؛ در صورتیکه از اطلاعات به‌روز مالی مطلع باشید می‌توانید با اطمینان درباره‌ی آینده‌ی کسب‌وکارتان تصمیم بگیرید و این یعنی موفقیت کسب‌ و کار در بازار رقابتی و اطلاعاتی امروز

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی دانستنی های مالیاتی مشاوره مالیاتی در استان قم