حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

به گزارش اقتصادآنلاین، این در حالی است که همتی با اقدامات علمی، عملی و رسانه ای، با کم گویی و پر عملی و با رفتار کردن به عنوان یک رئیس کل در تراز بین المللی موفق شده اعتماد مردم را جلب کند. اکنون وقتی رئیس کل بانک مرکزی می گوید دلار پایین می آید مردم می دانند که پایین خواهد آمد. وقتی رئیس کل می گوید دلارهای مردم را در قیمت های بالاتر می خریم تا ضرر نکنند می دانند که او تمام مجوزهای لازم را گرفته و سپس این صحبت را می کند. به همین جهت هنگامی که رئیس کل می گوید وارد بازار دلار نشوید بسیاری از مردم حرف او را جدی می گیرند و می دانند که این رئیس کل با هر وسیله ای حرفش را به کرسی می نشاند. در یک کلام مردم، همتی را قبول کرده اند. اتفاقی که شاید آخرین بار در اواسط دوران مرحوم نوربخش افتاد و پس از آن هیچ رئیس کلی نتوانست آن را تکرار کند.

پس اولین استراتژی همتی بازگرداندن اعتماد مردم بود. در اقتصاد امروز، اعتماد حرف اول را می زند. چند میلیارد دلار ذخایر ارزی در ظرف چند روز و حتی چند ساعت می تواند جذب بازار شود و بر قیمت دلار اثری نگذارد اما اعتماد مردم به رئیس کل نکته ای بسیار اساسی است که بیش از چندین میلیارد دلار ذخیره ارزی می ارزد.

استراتژی دوم، حمله هوشمندانه به بازار و دفاع شناور بوده است. به این معنی که بانک مرکزی به بازار ساز اصلی بازار تبدیل شده و به موقع حمله کرده و به موقع دفاع می کند. پیش از این بانک مرکزی قدرت بازارسازی خود را از دست داده بود و خود به یک پیرو در بازی ارزی تبدیل شده بود.

 بر اساس خبرهای رسیده به اقتصاد آنلاین، در چند ماه گذشته بانک مرکزی موفق شده با استراتژی های اصولی حجم بسیار بزرگی از دلارهای خانگی را جمع کند. چگونه این اتفاق افتاده است؟ با خریدن دلار در بالای مرز روانی توسط صرافی بانک ها و فروش آنها به بانک مرکزی. هنگامی که مردم می بینند روند دلار کاهشی است و صرافی های معتبر بانکی با قیمتی بالاتر نسبت به خرید دلار آنها اقدام می کنند سعی می کنند سریعا دلار خود را به ریال تبدیل کنند. نکته مهمتر این است که این دلار به دست صرافان و دلالان بازار نمی افتد و به خزانه ارزی بانک مرکزی می رود. این بازی دلالان را به هم زده است. به همین جهت است که دلالان قصد دارند با انتشار برخی شایعات بانک مرکزی را از خرید دلار مردم بالاتر از نرخ بازار منع کنند.

به نظر می رسد برنامه بانک مرکزی ادامه مسیر فعلی، افزایش ذخایر اسکناسی دلار و جلوگیری از زیان مردم از روند کاهشی دلار است. روندی که به نظر می رسد تا رسیدن قیمت دلار به نرخ واقعی آن (حدود 8 هزار تومان) ادامه خواهد داشت. امری که با توجه به برخی گشایش ها در سیاست خارجی محتمل تر از همیشه به نظر می رسد.

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات حسابرسی در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی دانستنی های مالیاتی مشاوره مالیاتی در استان قم