حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

دولت در هشت ماه ابتدای امسال ۶۷۱.۱ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی کسب کرد که این میزان حدود ۷۰ درصد رقم مصوب و پیش‌بینی شده در این دوره بوده است.

 

بررسی وضعیت بودجه عمومی دولت به استثنای درآمدها و پرداخت‌های اختصاصی در آبان ماه امسال که از سوی بانک مرکزی منتشر شده نشان می‌دهد که ۸۵۵.۳ هزار میلیارد ریال از درآمدهای دولت به نسبت ۱۴۵۷ هزار میلیارد ریال مصوب در هشت ماهه سال ۹۷، محقق شده است. درآمدهای دولت در هشت ماهه سال گذشته ۸۴۰.۴ هزار میلیارد ریال بوده که نشان دهنده رشد ۱.۸ درصدی است.

بر پایه این گزارش، میزان درآمدهای مصوب مالیاتی در هشت ماه ابتدای امسال ۹۵۷.۶ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان، ۶۷۱.۱ هزار میلیارد ریال محقق شد. این در حالی است که دولت در هشت ماهه سال ۹۶ معادل ۶۰۰.۶ هزار میلیارد ریال و در هشت ماهه سال ۹۵ برابر ۵۸۲.۸ هزار میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی داشته که حکایت از رشد ۱۱.۷ درصدی در سال ۹۷ دارد.

در بخش مالیات اشخاص حقوقی، طی هشت ماه ابتدای امسال ۲۷۳.۹ هزار میلیارد ریال درآمد مصوب شده بود که از این میزان ۱۵۷.۴ هزار میلیارد ریال محقق شد. همچنین از پیش‌بینی ۱۳۰.۷ هزار میلیارد ریالی درآمد در بخش مالیات بر درآمدها نیز ۱۱۸.۲ هزار میلیارد ریال نهایی شده است.

دولت در هشت ماهه سال ۹۷ موفق به کسب ۲۳.۶ هزار میلیارد ریال مالیات بر ثروت شده و در عین حال پیش بینی درآمد در این خصوص به میزان ۲۳.۵ هزار میلیارد ریال بوده است. جمع مصوب مالیات‌های مستقیم در هشت ماه ابتدای سال جاری به میزان ۴۲۸.۱ هزار میلیارد ریال بود که از این میزان، ۲۹۹.۳ هزار میلیارد ریال محقق شد. در بخش مالیات بر واردات نیز دولت در هشت ماهه ۱۹۶.۹ هزار میلیارد ریال درآمد پیش‌بینی کرده بود که در نهایت تا پایان آبان ماه توانست ۹۱.۵ هزار میلیارد ریال از آن کسب کند.

برای هشت ماه ابتدای امسال ۳۳۲.۶ هزار میلیارد ریال مالیات بر کالاها و خدمات پیش‌بینی شده بود که در نهایت به میزان ۲۸۰.۲ هزار میلیارد ریال محقق شد. جمع مالیات‌های غیرمستقیم در دوره مورد بررسی، ۵۲۹.۵ هزار میلیارد ریال مصوب بوده که در نهایت ۳۷۱.۸ هزار میلیارد ریال نهایی شده است.

 

منبع: مهر

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات حسابداری قم خدمات حسابرسی در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی دانستنی های مالیاتی مشاوره مالیاتی در استان قم