حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

درآمد مالیات بر ارزش افزوده در مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ نسبت به این رقم در قانون بودجه سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد رشد دارد و از حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان رسید.

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور به ردیف درآمدی ۱۱۰۵۱۲ که مربوط به در آمد مالیات بر ارزش افزوده است، ۱۰ هزار میلیارد تومان نسبت به لایحه بودجه ۹۸ اضافه کرد و رقم درآمد مالیات بر ارزش افزوده از ۳۸۶۰۶ میلیارد تومان پیش بینی شده در لایحه بودجه ۹۸ به ۴۸۲۵۸ میلیارد تومان رسید.

 

طبق آمار بانک مرکزی از عملکرد قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور که تا آذر ماه منتشر شده است، در این مدت ۱۹۱۸۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده وصول شده که رشد ۱۷.۶ درصدی دارد و حدود ۸۰ درصد رقم مصوب ۹ ماهه (۲۴۲۷۰ میلیارد تومان) محقق شده است. رقم مصوب کل امسال برای این مالیات بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان است. در  نتیجه، مصوبه کمیسیون تلفیق برای درآمد مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۸، ۵۰ درصد بیشتر از رقم مصوب سال جاری است.

 

همچنین در سال ۹۶ بالغ بر ۲۶۹۴۰ میلیارد تومان، سال ۹۵ بالغ بر ۲۲۴۹۰ میلیارد تومان و سال ۹۴ بیش از ۱۹۷۴۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شده بود.

 

با توجه به پیش بینی شرایط رکود تورمی در سال آینده و کاهش سرمایه در گردش واحدهای تولید و بنگاه‌های اقتصادی و مصرف کالا و خدمات، احتمال تحقق این میزان درآمد با توجه به این شرایط سخت شده و باید به شفافیت اطلاعات و کارآمدی سامانه‌های مالیاتی برای اخذ این درآمد امیدوار بود.

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات حسابداری قم خدمات حسابرسی در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی دانستنی های مالیاتی مشاوره مالیاتی در استان قم