حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبر گزاری تسنیم ، بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار امروز (یکشنبه 14 مهر) نمایندگان در جلسه علنی پارلمان قرار دارد.

وکلای ملت در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده (19) این لایحه درباره سازوکار ثبت مودیان با شرایط خاص، با 152 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، در ماده (19) این لایحه آمده است: الف- سازمان می‌تواند برای اشخاص حقیقی که بیش از یک نوع واحد مشمول مالیات بر ارزش افزوده در یک مکان یا مکان‌های متعدد دارند، در سامانه مؤدیان کارپوشه واحد ایجاد کند به مودیانی که دارای واحد مشمول مالیات بر ارزش افزوده در شعب متعدد هستند، مکلفند از یک کارپوشه واحد در سامانه مؤدیان استفاده کنند.

پ- در مشارکت‌های مدنی، اعم از اختیاری و قهری، اشخاص حقیقی در هر واحد مشمول مالیات مکلفند از بین خود یک نفر را به عنوان نماینده واحد مشمول مالیات انتخاب کنند. تمامی تکالیف مالیاتی واحد مشمول مالیات، از جمله ثبت‌نام و ثبت معاملات در سامانه مؤدیان و پرداخت مالیات توسط وی به نمایندگی شرکا انجام می‌شود. در غیر این صورت، سازمان موظف است دسترسی واحد مزبور به سامانه مؤدیان را قطع و پایانه فروشگاهی آن را مسدود نماید.

ت- برای مؤدیانی که مکان ثابت برای شغل خود ندارند، محل سکونت آنان، از لحاظ امور مالیاتی ملاک اعتبار است، در صورتی که مؤدی مکان‌های متعدد برای سکونت خود داشته باشد، مکلف است یکی از آنها را برای انجام تکالیف مالیاتی معرفی نماید. در غیر این صورت، سازمان یکی از مکان‌های سکونت مؤدی را برای انجام تکالیف مالیاتی انتخاب و به وی اعلام می‌کند.

ارزش افزوده خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات حسابرسی در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی دانستنی های مالیاتی