حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

امروز (۵ بمهن‌ماه) دومین نشست هم‌اندیشی کارآفرینان جوان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون وزیر در امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، معاون وزیر در امور اقتصادی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند و تعدادی از کارآفرینان در وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد که کارآفرینان در این نشست مشکلات کسب‌وکار و فعالیتهای تولیدی خود را مطرح کردند.

فرهاد دژپسند در دومین نشست هم‌اندیشی کارآفرینان جوان، گفت: یکی از ملزومات سهولت در کسب و کار این است که دستگاه‌های سیاستگذار در حوزه اقتصاد به صورت مستقیم پای صحبت کارآفرینان بنشینند. لایحه حمایت از سهامداران خرد تقدیم مجلس شد که اگر این لایحه تصویب شود در زیرشاخه این حوزه در کسب و کار، رتبه ۲۰ را کسب می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در راستای سهولت کسب‌وکار مجتمع‌های قضائی و دعوایی ویژه برای بخش اقتصادی و تجاری ایجاد می‌شود. گواهی مالیات نقل و انتقالات املاک به صورت کلی در دفترخانه‌ها انجام می‌شود. همچنین صدور گواهی مالیاتی مربوط به ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم از ۱۵ روز به سه روز تقلیل یافته است که در صورت عملیاتی شدن این موضوع، مراجعات حضوری در این زمینه به یک سوم کاهش می‌یابد و به سهولت کسب و کار کمک می‌کند.

دژپسند خاطرنشان کرد: تسریع در تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده یکی از اقدامات ما بود؛ اما به دلیل حساسیت بالای این لایحه چند بار از صحن به کمیسیون ارجاع داده شد که البته طبق گفته نمایندگان مجلس تا سه شنبه هفته جاری کار تصویب لایحه تمام می‌شود.

وی افزود: پیش‌نویس لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم که در دستور کار سال ۹۸ ما بود، اول بهمن ماه به دولت ارسال شد.

دژپسند با بیان اینکه در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم چهار رکن اساسی شامل تعریف پایه‌های جدید مالیاتی، اعمال مالیات بر مجموع درآمد، اعمال مالیات بر عایدی سرمایه و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که هدف دشمن مسدود کردن مجاری ورودی کشور است، توجه به افزایش درآمدهای مالیاتی امری اجتناب ناپذیر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که اصلاح مالیات‌های مستقیم منجر به فشار بر روی مودیان خوش‌حساب و اقشار ضعیف جامعه نمی‌شود بلکه در این زمینه می‌خواهیم از طریق تعریف پایه‌های جدید مالیاتی، ساماندهی معافیت‌ها و جلوگیری از فرار مالیاتی، این موضوع را عملیاتی کنیم.

دژپسند در پایان افزود: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ تنها ۵۷ جلسه در کمیسیون تخصصی سهولت کسب و کار برای ساماندهی مجوزها برگزار شد؛ در حالی که طی یک سال اخیر ۴۴ جلسه برگزار شده که این موضوع نشان دهنده اهمیت بهبود فضای کسب وکار و ساماندهی مجوزها در نگاه سیاست‌های وزارت اقتصاد است.

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات حسابداری قم خدمات حسابرسی در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی دانستنی های مالیاتی مشاوره مالیاتی در استان قم