حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

قصد دارید شروع دوباره‌ای برای بازاریابی شرکت خود داشته باشید. این خیلی عالی است!‌ اما اگر تصمیم به کسب نتایج بهتری نسبت به گذشته دارید، نیاز است رویکردهای متمایزی اتخاذ کنید. در این نوشتار مجموعه‌ای از اقدامات برای بهبود و توسعه راهبردهای بازاریابی ارائه می‌شود:
 
‌1) برای موفقیت در بازاریابی منابع کافی اختصاص دهید
 
یکی از مهم‌ترین موارد اثرگذار بر موفقیت راهبردهای بازاریابی، تخصیص منابع مناسب برای آن است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی منابع (کارکنان و پول و...) ‌برای رسیدن به اهداف تعیین شده اختصاص داده‌اید. اندازه بودجه بازاریابی به میزان دسترسی شما به منابع و اینکه قصد دارید با چه سرعتی به هدف تعیین شده نزدیک شوید، بستگی دارد. بدیهی است که اگر رویای شما یک ماهی خاویار باشد، اما به اندازه یک ماهی تن بودجه اختصاص دهید، نه‌تنها نتایج ناامیدکننده‌ای به‌دست خواهید آورد، بلکه اعضای سازمان خود را با وجود تلاش‌های فراوانی که خواهند داشت، به بی‌کفایتی خواهید رساند!‌ برای تعیین و تخصیص بودجه بازاریابی می‌توانید از چک لیست بودجه گذاری بازاریابی استفاده کنید.
 
2) فهرست و مشخصات مشتریان ایده‌آل خود را به‌روزرسانی کنید
 
فهرست مشتریان خود را تهیه و بررسی کنید که سودآورترین و البته جذاب‌ترین آنها برای ادامه همکاری کدام هستند؟‌ اطمینان حاصل کنید که این فهرست به‌روز شده است تا بتوانید از آن برای رسیدن هرچه سریع‌تر به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید دسته بندی مشتری و تعیین استراتژی‌های مرتبط با هر گروه موضوع مهمی در کسب موفقیت بازاریابی است.
 
3) عملکردی متمایز داشته باشید
 
اطمینان حاصل کنید که «همیشه» عملکردی متمایز نسبت به رقبای خود در بازار داشته باشید. با مشتریان خود گفت‌وگو کنید و دلیل اصلی رغبت آنها برای خرید از شرکت خود و از آن مهم‌تر احتمال تمایل آنها برای خرید از رقبا را شناسایی کنید.
 
4) برنامه‌های بازاریابی خود را بررسی و بازبینی کنید
 
اطمینان حاصل کنید که برنامه‌های بازاریابی شما به اندازه کافی برای مشتریان جذاب است.‌ این برنامه‌ها باید منحصربه‌فرد، ‌تاثیرگذار و برای مشتریان بالفعل و بالقوه شما چشمگیر باشند. ضمنا تمامی کارکنان تیم بازاریابی و فروش شرکت باید از این برنامه‌ها آگاهی کامل داشته باشند.
 
5) وب‌سایت و بازاریابی اینترنتی خود را مورد بررسی قرار دهید
 
به وب‌سایت و کانال‌های ارتباطی شرکت در شبکه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید و اطمینان حاصل کنید طراحی آن به گونه‌ای باشد که مخاطبان را به‌طور مناسب جذب کند. آیا پیام‌های تبلیغاتی و برندینگ مناسبی در کانال‌های ارتباطی شما ارسال می‌شود؟ ‌آیا مخاطبان شما به‌طور مناسب با این پیام‌ها درگیر می‌شوند؟ ‌آیا محتوا و مطالب ارائه شده در کانال‌های ارتباطی شما مناسب و قانع‌کننده برای مخاطبان هست؟‌
 
6) فرآیند فروش شرکت را بررسی و مستندسازی کنید
 
آیا فرآیند فروش شرکت شما برای رسیدن به کمیت و کیفیت مورد انتظار مشتریان و اهداف تعیین شده سازمان، تنظیم و برنامه‌ریزی شده است؟ ‌آیا همه اعضای تیم فروش شما این فرآیند را به‌طور کامل برای رسیدن به چشم‌انداز تعیین شده فروش به درستی انجام می‌دهند؟‌ آیا فرآیندهای فروش خود را مستندسازی کرده‌اید؟ ‌آیا سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان شما اثربخشی مورد انتظار را دارد؟‌ آیا می‌توانید با ابزارهای به‌روزتری فرآیندهای فروش خود را کارآمدتر کنید؟‌
 
7) استراتژی‌های بازاریابی و فروش را مستند کنید
 
مسائل و موضوعات پیش‌روی خود در بازاریابی و فروش را شناسایی کنید و با اولویت بندی به صورت گام به گام آنها را حل کنید. بسته به ماهیت مسائل شناسایی شده، ممکن است نیاز به توسعه برنامه‌های عملیاتی مانند بازاریابی محتوا، ایجاد و بهبود شبکه‌های اجتماعی و مواردی دیگر
داشته باشید.
 
8) پیشرفت برنامه‌های عملیاتی بازاریابی را به‌طور دقیق رصد کنید
 
مطمئن شوید برای هریک از برنامه‌های بازاریابی شاخص اندازه‌گیری مناسبی تعیین شده باشد و برای هریک از برنامه‌ها یکی از افراد سازمان برایی پاسخگویی مشخص شده باشد. جلسات منظمی برای بررسی پیشرفت، ‌شناسایی و حل مشکلات پیش‌رو تشکیل دهید. از شکست‌ها و پیروزی‌ها به‌عنوان عامل مهمی برای یادگیری همه اعضای شرکت استقبال کنید.
 
9) برای فرآیند بازاریابی، ممیزی داخلی مستمر داشته باشید
 
در کسب‌وکار امروزی، پویایی فرآیندهای بازاریابی بسیار حائز اهمیت است. این احتمال وجود دارد برخی ابزارهای بازاریابی که طی یک سال گذشته اثربخشی داشته‌اند، به‌دلیل تغییر شرایط کسب‌وکار و با گذشت زمان کم‌اثر یا بی‌اثر شده باشند، بنابراین لازم است به صورت دوره‌ای – به‌ویژه براساس دریافت سیگنال‌های بزرگ تغییر در محیط کسب‌وکار - فرآیندهای بازاریابی را ممیزی و به‌روزرسانی کنید. به‌یاد داشته باشید با توجه به چالش‌های پیش‌رو در فضای متغیر کسب‌وکار امروزی، ‌گریزی جز بهبود مستمر راهبردهای بازاریابی وجود ندارد.
 
منبع: entrepreneur
 

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم