حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

دنیای اقتصاد: کیوان کاشفی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، از مسائلی که هزینه‌های سربار به بخش تولید کشور تحمیل می‌کنند، انتقاد کرد. به گفته او در نتیجه اثرگذاری این عوامل، کالای ایرانی گران تولید می‌شود و از نظر قیمت، توان رقابت ندارد.

کاشفی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویه‌هایی که در کشور باید به‌صورت ساختاری اصلاح شود نظام بانکی است که مشکلات زیادی برای بخش تولید ایجاد کرده است. وی ادامه داد: تا زمانی‌که نرخ سود سپرده‌های بانکی مثل شرایط فعلی بالا باشد، بنگاه‌های اقتصادی ما برای منابع مالی لنگ می‌مانند و منابع در بانک‌ها ذخیره می‌شود. عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اقداماتی که دولت برای کاهش نرخ سپرده‌های بانکی آغاز کرده، افزود: امیدواریم با این روند سرمایه از بانک‌ها به سمت بخش تولید حرکت کند.

کاشفی از معضل مهم دیگر پیش روی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: به‌نظر می‌رسد در آینده نزدیک با بحران مالیات ستانی مواجه شویم، زیرا شیوه کنونی مالیات ستانی در کشور اشتباه است و در این شیوه غلط مرغ تخم طلا را به‌خاطر گوشتش می‌کشیم. وی خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده، امروز بلای بدی بر سر بخش تولید آورده و روند اصلاح آن نیز در مجلس چندان رضایت‌بخش نیست و هنوز نکات مبهم آن اصلاح نشده است. رئیس اتاق کرمانشاه از نمایندگان مجلس خواست تمرکز بیشتری بر اصلاح این قانون داشته باشند تا در آینده مشکلات حادتر نشود. کاشفی در ادامه از بالا بودن قیمت تمام شده تولید کالای ایرانی هم یاد کرد و گفت: این قیمت تمام شده به توان رقابت کالاهای ما صدمه می‌زند. وی با بیان اینکه دلایل بالا بودن هزینه تمام شده تولید باید مشخص و حل شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد نهادهای دولتی برای انجام کارهای حاکمیتی و نظارتی که در بخش تولید انجام می‌دهند از ما هزینه آن‌را طلب می‌کنند.

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی در استان قم