حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد، بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گزارش داد، بیکاری یکی از چالش‌های اساسی کشور است و این مسئله در صورت کم‌توجهی به مهمترین معضل اجتماعی و اقتصادی کشور در آینده‌ای نه‌چندان دور تبدیل می‌شود. دولت یازدهم با وجود مشکلات زیاد بنگاه‌های اقتصادی و شرایط رکودی که در آن قرار داشت توانست سالانه و به‌صورت متوسط 700 هزار شغل ایجاد کند؛ با وجود این، با توجه به اینکه با انباشت بیکاری از سال‌های قبل مواجه بودیم نرخ بیکاری تک‌رقمی نشد، بر این اساس دولت دوازدهم تلاش دارد تا با اتخاذ راهکارهای اساسی بیکاری را کاهش دهد و برای این مسئله با توجه به کمبود منابع مالی دولت نیازمند منابع است. اگرچه دولت تأکید دارد که به‌دنبال اشتغالزایی از طریق پول‌پاشی نیست و برنامه‌های مختلفی برای اشتغالزایی در نظر دارد. یکی از برنامه‌های دولت برای تأمین منابع برای اشتغالزایی در بودجه سال 97 افزایش قیمت بنزین و گازوئیل است. اما دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم چیست؟

در لایحه بودجه 97 راهکار تأمین منابع برای اشتغالزایی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل عنوان شده است و مهمترین دلیل آن رسیدن قیمت بنزین و گازوئیل به‌قیمت فوب خلیج فارس است. در حال حاضر شکاف زیادی بین قیمت سوخت در کشورمان با کشورهای اطراف وجود دارد، به‌عنوان نمونه در حالی که قیمت گازوئیل در کشورمان 300 تومان است این قیمت در بسیاری از کشورهای اطراف 6000 تومان است واین مسئله زمینه را برای افزایش قاچاق و مشکلات این‌چنینی فراهم کرده است. در واقع به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند. بر اساس بودجه 97 قیمت بنزین لیتری 1500 و گازوئیل 400 تومان می‌شود و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز زمان آن مشخص نیست. این لایحه در صورت موافقت مجلس 17 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارد و برنامه‌ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود.

اثرات کم گرانی بنزین بر تورم

این مسئله نگرانی‌هایی بابت اثرات روانی گرانی بنزین به‌وجود آورده است و این در حالی است که به‌گفته کارشناسان میزان تورم ناشی از این گرانی حدود یک درصد است. کارشناسان با بیان اینکه گرانی بنزین با توجه به اینکه منابع آن در چه‌جایی مصرف شود تأثیرات متفاوت بر متغیرهای کلان اقتصاد کشور می‌گذارند می‌گویند افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در صورتی که صرف اشتغالزایی شود اثرات مثبتی در اقتصاد کشور دارد و البته به‌گفته آنها این در شرایطی است که دولت توجه همه‌جانبه به مسئله گرانی بنزین داشته باشد و در واقع تمامی دستگاه‌ها برای اجرای این طرح هماهنگی داشته باشند.

البته این تنها درآمد دولت برای اشتغالزایی نیست و بررسی بودجه سال آینده نشان می‌دهد دولت در نظر دارد از طریق تأمین مالی با بازار سرمایه، فاینانس و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در بانک‌ها نیز درآمد داشته باشد که مجموع درآمد دولت برای اشتغالزایی را به 77 هزار میلیارد تومان می‌رساند.

اشتغال ناشی از حمل‌ونقل عمومی، بافت  فرسوده، مشاغل کوچک و صادرات‌محور و کارورزی از برنامه‌های دولت برای اشتغالزایی در سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت 1500تومانی بنزین و 400تومانی گازوئیل مصوبه نهایی دولت در لایحه بودجه 97 است، ولی برای اجرایی شدن نیاز به مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان هم دارد

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات حسابداری قم خدمات حسابرسی در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم